Saturday, August 7, 2010

aku pun reti marah jugak lah!

PERHATIAN:

18sg:ni entry yang tidak sesuai untuk dibaca oleh orang-orang yang pikirannya positif dan mengandungi serba-sedikit loghat utara yang aku rasa masih boleh difahami,,takdela pekat sangat,,

p/s: aku bukanla seorang perempuan yang lemah-lembut,sopan-santun sgt,,kadang2 aku pun tau marah jugak,,dan hari ni memang aku marah!

hari ni aku nk cakap pasal hal diri sendiri,,ikutla sapa nak baca ka takmau ka..blog aku,,sukati akula...nak tulih pasai sorang budak ni,,xpala.,,nak kata aku dok ngata orang pun,,biaq pi lah,,aku tak tahan dah..lagi tak lepas geram ni tang mana-mana,,tak tenang ati aku rasa,,

adala budak ni,,satu bilik a.k.a rumet aku laa,,,dia duk bilik bulih dok wat bilik tu macam dia sorang ja punya..amboi..macam aku xbayaq sewa gak,,pasang speaker kuat tak sangga sampai ke bilik ayaq pun bulih dok dengaq lagi bunyi..aku nak tidoq,hingaq la wey!..aku dahla memerlukan ketenangan kalau bab-bab nak tidoq ni,,habih,kalau dah dia duk bukak sound kuat-kuat lagu tu,mampuih la,,nak mimpi pun terencat lagu ni,,hang makalau nak dengaq kuat-kuat pun pakaila earfon ka apa ka,,aku bukan nak dengaq skali pun yang dok pasang deras2 tu buatpa??aku ma nak bukak apa-apa,,aku pasang slow2 saja,,habuan telinga aku dahla,,ni dak,bergema bilik ni,,haa,tu yang geram tu,,tolak-ansur sikit tak bulih ka?xpikiaq ka org lain?akai ada ka?ish,,lagu ni yang dok buat aku menabur dosa banyak2 nih..camna aku nak tegur dia ni??dahla dia pun sengap ja..kami mmg xbercakap pn dalam bilik,,berat la lagu ni..sapa ada cadangan?ka aku nak bagi dia baca entry nih?bagi link dekat dia?hahaha..nak buat perang saraf pun xtahan ooo...kita yang kalah satgi,,aku duk tahan xmau kata apa..sebab satgi ma aku kata,,sound satgi,,terasa pulak,,bagi sedas dua..haa...biaq menusuk sikit..masuk lam pala otak tu..

uish..dahla,,aku nak pasang lagu kuat2 jugak...nak buat sgt,,meh kita tgk,,sapa lagi kuat..


p/s:sapa tak paham,,nasibla,,aku malas nk cita,,nk p mengucap banyak2,,,dosa berkilo dah ni,amik wudhuk,istighfar....huhu...

Daripada Abdullah bin Umar r.a., Nabi s.a.w. bersabda: "Tiada hamba yang meneguk air lalu mendapat ganjaran yang lebih besar di sisi Allah daripada hamba yang meneguk air menahan kemarahan kerana Allah".
Riwayat Ibn Majah

..sabaq anis selagi bulih sabaq..

Daripada Abu Hurairah r.a.,Nabi s.a.w. bersabda: "Bukanlah orang gagah itu,orang yang kuat bertinju. Akan tetapi orang yang gagah adalah orang yang dapat mengawal diri ketika marah".

Riwayat Al-Bukhari dan Muslim

aku nak jadi orang gagah jugak,,cik rumet,,tolonglah pahami diriku ini,,,huhu,,,

10 comments:

zulhusnie mahadi said...

sabar3...tggu dia tido, tlengkup slimut. pegi kat die diam2, PUKUL die..........he3

Cik Anis said...

kalau boleh wat,,dah lame dh wat..huhu..

mar yanie said...

cik anis..cakap depan2 la..haha

apik pehe said...

pasang lagu hindustan kuat2..hehehe

Cik Anis said...

yani:kalau ckp depan2..nanti jadi bicara manis menghiris kalbu plak..haha,,xpasal2 tukar bilik,,lgpun, die taraf akak,kite adik knela hormat..uhuk3

apik:hmm...blh gak kalo nk psiko die..biar pening pale dgr lagu hindustan..haha

p/s:tq kerana menfollow..^_^

Anonymous said...

hai,cik anis pasal lagu pun nak gaduh ka.....kasi tutup dipunya suara sudah la........he3

li_jb said...

nnt abg belikan set karakoer nak?leh nanyi kuat2 baru puas hati............hahahaha

Cik Anis said...

anon:nk tutup cmne?ko ingt mulut tempayan ke?haha...

encik li_jb:ape abg2 ni?sy xde abg la,,kah3..

AziF_RuNtC said...

fuhh...siap dlm blog lg tuu..huhuuu... ala wei, tegur je lah depan2, klu hg duk wat diam gitu, sampai bila pun hg x aman...biar pi lah dia nk terasa, yg penting hg x tambah dosa dgn mngumpat blakang dia....

Cik Anis said...

azif:hmm,,da tegur dh,,lega hati aku,,dpt gak kekuatan nk tegur dia,,lepas emosi terganggu semalaman,,sukses!