Thursday, November 25, 2010

lagu negeri..


salam,,



lagu negeri..korang ingat tak lagu negeri korang,yang korang nyanyi time sekolah dolu-dolu??
tetiba rasa macam nak buat entry ni sebabkan perbualan aku dengan kak sya n cik ermi..
masa tu on the way nak pegi kip mart...musim hari keputeraan sultan johor,jadi adela banner yang menghiasi jalanraya sepanjang johor bharu ni..

tiba-tiba kak sya nyanyi lagu negeri johor..

k sya:(lalalalala...aku xtau lagu johor camne..sori)....akak nyanyi lagu negeri johor,kan dulu sekolah kat johor..

otak aku tetibaterpikir lagu negeri indera kayangan..

......................

..........

......

....

otak masih xdapat recall lagu negeri perlis camne..
cess!!marah diri sendiri!

aku:saya xingat lagu perlis camne la akak..
MySpace
lama pikir,,
ilham dah dtg sikit2..
aminn,,,aminn....ya rabajalilll...
tiba2 sambung dengan rahmat bahagia tuhan kurniakan....
tu dah masuk lagu negaraku..adehh...tension kejap..camne boleh lupa nie?
camne nk ngaku anak watan perlis camni..lagu negeri boleh lupa?xpatut..xpatut..
padahal dekat fb anak perlis, punyala dok cakap bangga jadi rakyat perlis...termalu pulak...huhu..

sampai kat bilik pun masih terpikir lagi lagu perlis camne..akhirnya..dapat ilham time tengah duduk dalam toilet..

akhirnyaaa!!!MySpace
amin amin ya Rabaljalil
doa hamba yang sangat zalil
tinggikan daulat serta adil
kekal perintah jamalullail

p/s:itulah padahnye kalau dah lama keluar dari negeri sendiri...semua dah lupa.huu...rasa macam curang dengan negeri sendiri..ampun tuanku..MySpace

credit to encik google..

5 comments:

Al said...

Dah bebelas-belas taun tggl alam sekolah rendah kan..
sib bek igt lg
hehe

aNaYaNa said...

hahaha..
caner ni cik anis..
lagu negeri pon da luper..

~lanjutkan usia al-sultan kami..
sultan kelantan raja ikrami..
aman sentosa Tuhan sirami kekal memerintah kami...bla3...~

ingat jer tapi xmor nyanyi penoh nt cik anis jeles..hahaha..
xde maknanya..

Cik Anis said...

ali:tu pun amik masa lame nk ingt..adehhh..

anayana:nak buat cmne,,time skola je nyanyi,,abih skolah trus merantau..4,5 taun tinggalkan perlis..lupa dah..

nak kne jeles ke?hehe...

fauzibest5 said...

hahaha..ni jangan kena sambar petir sudah..tp betullah.kekadang tu bley plak luper XP

Cik Anis said...

fauzi:mintak2 la xkne sambar..daulat tuanku..kekeke..