Wednesday, July 21, 2010

unexpected trip to DESARU!!!

salam,,,


hari tu kan aku ade ckp pasal nak cite pasal aku pergi desaru kan?kan?hehehe..sorila lama sgt tak update...bz+malas..tak tau kenape,,aku rasa mcm malas,,lebih senang membaca blog org dari menulis entry dalam blog aku sendiri..

takpela..kali ni aku rasa responsible lak,,sebab dah janji kan,,hehe...

kami maksudnya aku,cik mimi,fizah,k sya,n cik nafizah..mula2 plan nak pergi sehari jer,hari sabtu..3/7...sebab dah takde nk buatpe kan...weekend camni...

bertolak plannya pukul 12,,sebab pagi tu aku dgn cik fizah nak masuk lab...boleh pulak,,dlm nk enjoy2...teringat psl lab..dedikasi xbertempat!!huh..alih2 jadik pukul 1..sebab tggu mem2 bersiap..

otw dlm 2 jam la jugak...sempat lg kami singgah dekat satu kedai jual durian ni..(hmm,,kedai ke ape eh yg jual2 tepi jalan tu..mcm khemah je..lantaklah!).kami beli durian 3,4 biji...maybe sebab masing2 kelaparan dan durian tu mmg nmpk cam sedap sgt...ish,mana blh tahan!


sampai dlm kul 3 lebih...aku nampak air je..dah excited!!!best nyaaaa...air die kaler biru2 ijauuuu...sukeeeeee!!!mcm nk terjun tp nasib baik ingt lagi yang kami pki baju dah comey2..terpaksala control2,,men2 kt tepi je..hehe..pastu melantak durian..kelakar je..sbb org lain pas mandi mkn sandwich la,,bihun la..kami mkn durian,,uish,,dgn effect angin sepoi2 bahasa,,amatla seronok tak tau nak cakap...hahahaha!



ni public beach yg kami pergi tu..nmpak x air die??best kan?kan?


tiba-tiba hujan,,aisehmen..turun dgn lebatnya..air jadi bergelora,,ombak besar2..tak sempat nak mandi..pergi mkn,solat jamak,tggu ujan reda,,tukar baju dan.....apa lagi......gedebushhh!!!!!MANDI TIME!!!ya ALLAH,amatla best..release tension time tu..wlupn aku first2 takut air bergelora sebegitu...cik nafizah xmandi,,jadi cameraman je die,,lepas 2 jam,,naik je dah kul 6 lebih...plan nk balik cancel..sbb k sya tak berani drive malam..plan B..stay kt situ..adehhh...baju xde,,sehelai sepinggang je ni..masing2 pn same,,tp stay jela,,sewa bilik kt Desaru Damai Beach Resort kot,,RM135..best gak,,tpt die cantik,,dr belakang mcm rmh flat..dr depan cantikla jugak..




ni la Desaru Damai Beach Resort tuu...=)

malam tu kami semua dah pokai sebab duit habis byr sewa hotel..nak makan pn ade sepuluh ringgit je sorang..lawak,,nasib baik ade pasar malam,,memang rezeki laa..pergi kedai borongs akan..beli brg..utk malam..balik lepak2 kt luar hotel then tido,,,

esok pagi ahad..4/7,,checkout pukul 11..sebab nanti kalau tak, kena bayar tambahan,,gila,,mana ada duit,,lepas check out,,terus pegi pantai..mandi lagiiiii,,hehe,,kali ni..berendam 4 jam!!amik kau..lame giler..bagi aku,,kalau dah dtg..main puas2 baru balik,,jangan bagi ada rasa menyesal pn..sedar-sedar dah pukul 5..terus siap2 nak balik..nanti malam,,alamatnya stay lg situ..hahaha!!

balik sampai u dlam pkul 9 camtu sebab berhenti makan pulak..semua mmg sgt2 letih,,sebabkan aku duduk tengah2 lam kete..aku jd bantal utk diorang..tertido masing2..


camtula cite ke desaru..lain yang kami plan,,lain yg jadi..mmg la org ckp..kita hanya merancang,ALLAH yg menentukan..hehehe...

anyway:
ape yang kami dpt time pegi desaru???
1.seronok sgt2!
2.muka mcm udang bakar..sebab sunburn..huhu,,sedey..mengelupas kulit muka esoknya..pedih2..
3.pengalaman baru..yeay!

oklah,,da habis cite pasal desaru..nanti cite pasal seminar IAIS pulak..yang ni educated sikitla..hehehe...xpe2..nanti aku cite ye..papai...=)

No comments: