Thursday, July 29, 2010

kembali normal mcm dulu..bolehkah aku??

salam,,

dah lama xberupdate kn?huhu..sorila,,kt kpg,,line xde,,berukband rehat jer,,xleh nk watpe..makan pisang jela,,

aku dah pergi FRIM hari isnin hari tu,,dengan cik fizah,,letih masa banyak habis dekat atas tren,,campur dgn sesat,,nasib baik xsalah tren,,sempat jugak aku di gelakkan mamat muke cam indon dlm tren,,cess,,sungguh tidak baik,,kot nak tenangkan aku yang sesat ni,,dahla cik fizah dok terjeluh-jeluh ke luar..oh, jeluh mksdnya jenguk (loghat utara)..aiii,,,raja komuter boleh sesat ke?hahaha..fizah2..=p
dipendekkan cerita,akhirnya sampai la jugak dekat FRIM tu,,lepas menanti puan una sejam kt kepong sentral..sesat lg,,haha..kesian,,misi berjaya,,sampel pokok dah hantar,,kiranya projek aku dah setapak ke hadapan,,cewah!ayat skema xmenahan..haha..terima kasih cik fizah yang teman aku pergi FRIM siap dgn tolong angkat pokok aku dalam tren macam auntie baru balik dari pasar beli sayur,,hehehe...kesiannnn,,,


okeh2,,cerita FRIM dah habis..nak cerita pasal baby aku yang baru,,ambik dari opis kolej td,,,bestnyaa,,excited,,,nak tau??presenting to you..JAJA & DIN...hehe..thanks to kak shida,blogger yang jual buku terpakai...dah 2 buku aku beli dari die,,baby aku yang satu lg tu,,nanti aku cite..




buku nie asalnya aku baca dari blog kak su, penulis novel tu,,noor suraya,,semua orang dlm blog die panggil kak su je..sempat baca sikit je sebab nak tau semua,kena beli buku ni,,lama xsurf bizsantai, tiba2 ada jual buku ni,,terus reserve nak beli,,dan lepas baca,,rasanya xsia2 aku beli,,,aku sangat suka buku ni..sangat2 ok,,endingnya aku nangis lepas baca,,sedih,,luarannya nampak macam bahan bacaan yang santai,,dengan lenggok bahasa kak su yang bersahaja,,tak sangka kesannya mendalam,,,ada kaitan dengan tajuk entry?belum tau lagi..hehe..

sekali imbas, Jaja nie sorg yang aku rasa sangat sporting,anak doktor,anak manja parents,,,dia easy-going,,tapi die suke Din,,bukan sembarangan org,,ustaz SAR (err,,sekolah agama rakyat),dan Jaja?cuma seorang media planner yang solat pun selalu kantoi, tak pakai tudung,memang bukan dalam list perempuan yang Ustaz Din nak la,,tapi akhirnya dgn kesungguhan Jaja,Din akhirnya kawin jugak dgn die..sungguh kagum aku dengan Jaja,,berani mengejar cintanya.Cinta pandang pertama melalui sekeping foto,,membawa kepada penantian 2 tahun...akhirnya disatukan juga dengan izin ALLAH..tapi cerita Jaja & Din lebih dari suatu perkenalan dan pekahwinan tapi penuh dengan nasihat..aku baca dan nangis baca pengorbanan Jaja untuk Din,,betapa sayangnya Jaja...sampai sanggup menerima pemergian Din jihad fisabilillah dengan redha,,sungguh,kalau aku jumpa orang macam Din..nak juga aku jadi macam Jaja,,tapi mana mungkin imaginasi menjadi realiti..kisah Jaja dengan keluarga Din,,dan apa yang terjadi...selanjutnya,,bacalah sendiri..hehe..rahsia!

tapi yang aku terkesan sangat sebab Jaja setia dengan Din,,akhirnya hepi dorg berdua..aku pun fikir,,kalau kita sayang dekat ALLAH,mesti ALLAH akan bagi apa yang kita nak kan?betul x?hmm,,aku pun tak pasti..ALLAH memang selalu sayangkan hambanya kan,,,

sekarang aku rasa aku dah semakin lalai,,lupa...dah tak jadi macam dulu...kenapa jadi mcm ni?hmm,,malas nk cite..aku dah bukan macam dulu..rasa macam nak jadi anis yang dulu..tapi adakah berpatah balik menjadi yang dulu tu pilihan sepatutnya?atau aku patut terima yang aku sedang melalui titik-titik perubahan dalam hidup sebab tu aku jadi mcm ni?bukanla sebab aku sudah tak normal lagi...entahla..untuk menjadi yang baru..mengutip pengalaman yang akan mematangkan usia aku,,dahla umur makin meningkat..isk3...

apa yang aku nak?dapat ke?yang tu,,kena tunggu takdir ALLAH,,yang tentukan..aku pun tak tau,,tapi pada saat ini,,dan bila-bila pun,,aku memang sangat2 mengharapkannya..tapi ALLAH itu pemilik setiap hati hambanya,kalau dua hati tu hendak diikat-NYA,buatla macam mana,datangla tsunami pun, tetap akan jadi seperti yang DIA kehendaki,,kalau tak,binalah benteng sekuat tembok besar cina,pasanglah dinding setebal mana pun, ombak taufan akan menghentam dan memusnahkan ikatan itu..kerana ikatan itu tidak sepatutnya terjadi..

kenapa lepas benda ni jadi, aku diuji dengan hati-hati yang penuh rasa cinta?yang datang dengan watak-watak yang berbeza dan beraneka ragam,,dah macam rojak buah,,ada pelbagai rasa,dalam satu mangkuk,,giloslaaa..aku pun tak tau nak buat apa...huhu,,nak S.O.S pn dekat sapa?


aku rasa aku nak jadi macam dulu..tp cuma ditambahkan dengan benda-benda baru macam ni,,,macam perencah baru dalam hidup..ya la, macam penyedap masakan tu la..segala macam mak nenek dah ade skang nih, Tumix,Cukup Rasa,Pasti Sedap..ape tah lagi,,malas aku nak ingat,,ala,,kat iklan kan selalu ada,,,kekalkan yang lama,,err,,maksud aku kembali pada yang lama,,tapi tambahan yang baru,,amacam??ok x?buat penasihat aku,,thanks,,saya rasa ni pilihan saya...even ni mungkin ni jadi salah satu dari pilihan yang salah yang bakal saya buat ke,,takpela..pengalaman mengajar kita erti hidup kan?awk leh jadi xylem saya lagi kan?hehe...


rasanya dari nak cerita pasal Jaja&Din dah melalut cerita pasal benda lain,,anis sudah pandai menulis ayat-ayat macam karangan sastera melayu..kih3...tak sangka,,tapi darah penulisan dah mengalir dalam diri sikit-sikit,sebab mama aku penulis..adela jugak baca karya mama dalam surat khabar yang die simpan..hehe..siap ade yang mama tulis untuk abah lagi siar dalam paper,,uish,,romantika obsession betul,,,suke!


hmm,,setakat itu jela..malam ni,,aku letih,,dan aku ada hasrat ni,,aku nak tambah satu lagi koleksi,,buku ni,,sekarang aku pinjam dari kawan je,,satu hari nanti aku nak buku aku sendiri,,,nak sangat2..ade sape-sape yang nak bagi buat hadiah besday 30/12 ni?dipersilakan,,hehe,,NAK BUKU NIE...huhu...



4 comments:

AziF_RuNtC said...

wah, i likes that book too...hg bg hadiah kat aku buku tu..nanti mesti ada org bg kt hg jugak..heheheheheheheh

Cik Anis said...

wey..buku 300 hadis bimbingan ka jaja & din??alaa,,nk tggu org bg kt aku, bertaun laaa,,nk kumpul det beli sndri la senang..wuwuwu

AziF_RuNtC said...

yg 300 hadis tu..jaja tu xmolah aku...leh pinjam ja dr hg..hehehe

Cik Anis said...

300 hadis??kih3..utk aku pn xleh nk beli g,,nk bg adiah kt ang lak,,musykil beta..jaja tu bestt,,,,hihi,,