Sunday, June 6, 2010

hari melepak sedunia

aku suka weekend,,sbb aku blh tido puas-puas dan lama-lama...mandi lama-lama..lepak atas katil smbil tgk muvie..smpi tertido..uish..agak best la kottt..haha...
baru nk menikmati hidup tanpa ada matlamat nih..da ahad..adehh..esok isnin..kena start g lab balik..aduhai..BOSAN..

tgh hari nak makan..aku ckp dekat kak sya..sebelum gerak nak mandi pkul 12..hahaha..lambat owh anak dara ni bangun..mimi bising..

"ehhh...mcm mane nk jd bini org nih..bgn lmbt??" siap jegil mata wooo...

aku pun jawab,"ala...nk jadi bini nanti bgn la awal..sekarang blm jd bini sape2 lagi,bgnla lmbt" disertai dgn sengihan aku yang agak lebar...

lagipun aku ni burung hantu=aku suka sgt tido lewat..paling kurang pkul 3,4 pagi baru mau tido..haha..

..err...kak sya pun br bgn jgk..haha..same jer..aku pun ajak la kak sya..

"kak sya,jom kita masak,?"
"saya masak sardin?"
"akak nak masak pe?"


"akak nak masak telur tapi telur kat bilik..."

"xpe,akak pki je telur sy"

"okeh"

maka melantaklah kami sardin dan telur goreng sebagai menu tgh hari...
mimi bt ape??mimi tlg basuh jer..cess..nasib baik aku dgn kak sya paksa die masak nasik jgk..kalo x, jd tkg makan jer...mau kne luku sebijik ni..

tiba-tiba..malam plak aku rasa perut aku lapar..ajak mimi pegi kedai,beli roti..

tgh kami 2 org baring2..mimi ckp lapar jgk..si mimi ni kne mkn nasi siang mlm,nanti perut die sakit..jd, terpaksalah masak jugak mlm ni..

"awk masak la,bahan-bahan sume sy ada"

mimi ckp "sy mls masak depan kwn2..kan best kalo ada org tlg sediakn bahan-bahan.."

aku menyampuk..

"haa..okla..sy sedia bahan-bahan,awk masak"

sekali bdk mimi jwb "...org sedia bahan, sy bg arahan masuk ni,masuk tu..."

aku pun ckp "cess!!ingatkan org sedia bahan, sy masak jer..nk bg arahan je..teruk betul!"

si mimi sengih jer..

last2..aku pun bg conclusion..mimi masak nasik..aku grg ikan bilis ngn bwg campur telur...

haish,kolestrol aku naikla ari nie...telor saje da brape biji..ikan bilis pn same..oh!

makanya,melantakla kami nasik dgn ikan bilis grg sbg menu mkn mlm..nyam nyam..

perut pun kenyang...

tiba-tiba dpt mesej, psl saudara seagama di palestin sdg dikepung..jahat giler israel..aku benci dorg..semoga ALLAH melindungi mereka disana..jikalau mereka terkorban, semoga syahid mereka jihad fisabilillah...amin..

p/s:khas buat coursemate,una dan suami, lok..yang melangsungkan perkahwinan semalam, 5/6, semoga bahagia hingga ke akhir hayat..hepi tgk dorg..sedih xdapat pergi melor, klate...tp doa sy sentiasa utk una...una, balik cepat!!leh mintak tips rmh tngga nih..haha..aku dah mula pikir benda jahat...haha

No comments: