Monday, June 4, 2012

jumaat yang tak best

hari ni dah isnin, tapi aku tetap nak cakap pasal insiden yang berlaku kat aku jumaat lepas..sangat bad luck..takpela,nak buat camne, dah takdir..huhu

sebenarnya,dari pagi time datang kerja lagi,macam-macam benda tak kena,pagi-pagi nak lintas pegi bangunan utama, aku dah bebel,,sebab para pemandu yang bawak kete TAK RETI nak bagi SIGNAL..aku benci betul orang tak bagi signal bila nak belok..kesian pedestrian macam kami ni..dahla lambat nak pegi kerja,,kalau aku pengarah situ,aku pancitkan tayar dorang sekor-sekor..nasib baik aku pekerja je,bebel jela yang boleh..

tengah hari, aku nak pergi bayar duit utk kursus SPSS bulan 7 nanti,pegi cucuk duit kat ATM,sekali mesin tu restart,sempat keluar kad je,duit tak..tunggu punya tunggu, aku pegi check duit kat ATM sebelah, keluarkan resit tengok baki dah kurang,cess,,cimb amik duit aku..bila mesin dh ok,br sedar kad takde,korek dalam dustbin pun takde,,panik dah..ingat kena curi..kena pukau ke ape kan..walaupun duit tak banyak, tapi aku sayang tau..gile tak sayang,duit kot!pegi cimb UM nak block kad,aduhh..customer service tak best langsung..tension je aku..rupanya die bagitau kad aku kena telan..bukan kena curi..lega,,tapi still kena tunggu kad baru..which is about 1 week,,oh,menderita la nampaknyaa..huhu..

lepas satu hal,pergi RUKA (klinik rawatan utama) pulak untuk checkup,rasa macam ada something wrong dengan badan aku,amik nombor semua,bila sampai kaunter,staff nurse cakap kalau demam/pening/denggi, baru leh daftar,kalau tak, suruh aku datang pagi..pagi aku kerja laaaa..taula kita staf,agak-agakla nak cakap pun,aku masih dikira patient okayy..bengang je...abis takkan nak sampai pengsan depan kaunter baru boleh register kot..bengong.kalau ikut geram,aku nak je report kat admin,,patutla orang cakap kalau nak pegi RUKA,kena sakit dulu baru boleh..sebab sistem dan servis macam ni lah,orang selalu pergi swasta..buat sakit hati je..

sudahnya,balik opis buat kerja dengan mood tak baik..this week masih menanti bila la orang cimb nak call suruh datang ambik kad...cepatla call..huhu..

No comments: