Sunday, June 17, 2012

kedai mamak kedai melayu,dua-dua pun layu

tajuk bunyi macam racist ke?takut pulak aku..haha..nak dijadikan cerita,aku pergi Uptown Danau Kota semalam,dah lewat masa tu,dah habis beli-belah,perut pulak minta diisi..nangis-nangis pulak die..ok,jom,jom...makan,,,singgahlah kat satu kedai ni..kedai melayu,selalu jugak kami makan situ,kami pun duduk,agak lama lah jugak,,tunggu punya tunggu,,lalula sorang ni,..sambil die lalu,aku pun cakaplaa..'order'..sekali, die terus je..tak pandang pun,bengong je..aku dah panas sikit..tunggu lagi..lambai-lambai tangan dekat budak kat kaunter, aku rasa die dah pandang, tapi entah apesal,tangan aku pendek kot..aku pun cakap dekat en cendawan, 'elokla tu,sorang pekak,sorang buta..,"erm,perut aku terus tak lapar..aku tanya die "lapar ke?" die jawab 'takdelah sangat,",'kalau camtu "jomlaa...kesabaran saya bukan tinggi sangat pun ni..," terus kitorang bangun pergi.

singgah pulak dekat kedai mamak area situ jugak...ambil seat terus duduk...tunggu lagi...3 minit,tik..tik..tik...5 minit...tik tik..tik..10 minit...lame dah ni..macam-macam bunyi spesies tikus dah keluar, tak jugak datang amik order,aku pun bangun ingat nak sound,baru nak datang..bila die datang,kena sound sikit padan muka!hantar pulak order salah..haishhh...panas membara je..pastu en cendawan siap main-mainkan die..panggil datang,pastu cakap takde nak order apa-apa..hahaha..

aku ingat kedai mamak ni servis cepat,berbanding kedai melayu..rupanya tak semua..ada je yang serupa dengan kedai melayu..tolongla wahai pengusaha kedai makan..upgrade sikit servis kepada pelanggan,,baru orang ramai, murah rezeki..ini kalau pekerja asyik tengok tv,customer datang dibiar je,,last-last semua customer lari,,baru tau!

tapi ade satu kedai mamak yang servis memang bagus..Restoran Hakim dekat Seksyen 7, memang bagus..mengutamakan pelanggan,,sebab tula ramai je orang kat kedai die..lagi satu 'Nasi Hakim' memang sedap..tiptop!







No comments: