Saturday, June 25, 2011

setelah sekian lama..

salam...

entry arini memang padanla dengan tajuk kat atas ni,,setelah sekian lama aku menghilangkan diri, menyepi dari dunia blogging..sebab busy mencari keje..almaklumlah,orang tanam anggur nie,kena la sentiasa ambik setiap peluang yang ada..mana keje kosong,amik je..apply je semua...jangan pilih-pilih sangat...last entry aku psl keje kat HKL kan...hmm,,,dukacita,tak dapat..malas pikir lagi pasal tu...

lepas dari tu,aku adala dapat 2,3 interview lagi..tapi belum ada rezeki..ada yang dpt,tapi gaji ciput,bila aku bandingkan balik dengan duit nak bayar sewa semua,nanti bakinya lebih kurang 400 je..tak cukup..ni bukan memilih okey...nak keja pn kena la pandai2 jugak..kalau sebab keja,sampai kita sempit,,mati la kan camtu..arghh..bebel pulak malam-malam...bosan je...

lepas pada tu,aku apply keje kat taska,kat shah alam...seksyen u12...alhamdulillah,,dah hampir s2 bulan aku keje sini...hidup bersama baby2 yang amatla comel...semua kesayangan aku...sangat sayangkan dorang..anak2 aku ada 6 semuanya..saqif,qistina,syazwina,sakinah,alif dan azrin..kejenya tak payah tanya,memang kompem penat,,,sebab jaga budak yang aktif kan..letihlaa..dari pukul 7 pagi sampai 7.30 malam...asal abis je keje,mandi,basuh baju,tergolek2 kejap dpn tibi, online ngn encik cendawan,terus tido.esoknya,bangun pkul 6.15 pagi,siap-siap...dan teruskan rutin cam biasa..adehh...lotiah bona den!

tapi,ok la dari takde ape kan..kiranya aku sangat bersyukur lah sebab dalam resume dah ada satu working experience..kiranya kalau nak keje kat tadika or taska lain,memang harapan tinggi..huahuahua...bangga pulakkk!

dan aku pun dikira sebagai seorang teacher!...teacher anis...last teacher's day,murid-murid semua celebrate kitorang...sangat best...ok la,setakat nie dulu ceritanya,lain kali aku story pasal baby2 aku yang comel-comel ituu...daaaa!

2 comments:

Mar Yanie said...

comel nye background..:P

Cik Anis said...

haha...entah,tgk kt btemplates..amik jela..boring la tgk yg same jer