Wednesday, March 9, 2011

kita semua ada rasa nakkn sesuatu..bukankah itu normal?

salam,


petang2 camni update.otak ligat memikirkan entry baru nak letak dalam blog.sejak seminggu yang lepas topik ni bermain-main dalam kepala.tapi keluarnya tidak,main hide n seek pulak dalam kepala aku.adehhh...berani die!arini aku keluarkan jugak.hahaha..ape bende gelak sorang2 ni?xbetul dah.terlebih dos ubat batuk la ni.ish3..


dalam dunia ni,semua ada kemahuan dan kehendak masing2.nak itu,nak ini.segala bagai.tanyalah semua peringkat umur,budak2,remaja,pak,mak,dan atok nenek.hatta, aku pun ada macam2 kemahuan.sampai ada pepatah pasal benda ni,di mana ada kemahuan,di situ ada jalan.aku pun pikir apa yang aku nak.dari benda2 lahiriah sampai batiniah banyak yang boleh disenaraikan.terkadang benda yang kita nak,berubah ikut keadaan.macam nak makan mekdi,nak sangat sampai termimpi2,alih2 bila dah dok depan mekdi,teringin nak mkn kepsi.tak ke haru biru kan.

selalunya bila kita nak sesuatu,mesti kita berusaha sungguh2 untuk dapat benda yang kita nak.bila dapat,baru la dapat rasa betapa berbaloi yang amat usaha kita tu.jadi,berusahalah untuk apa yang anda nak,nescaya anda akan rasa ke-sweetness-annya tu..tapi,jangan lupa bersyukur jugak.semua itu dari ALLAH.ingat!jangan kufur nikmat pulak.ucap alhamdulillah bukannya susah.sekurangnya dapat tambah berat timbangan sebab berzikir kan?



pikir2 lah.cukup sudah aku bebel petang ni.kang bosan lak.hehehe...bubyeee...


aku...nak bahagia.fullstop.

rasa sayu pulak bila pikir lama-lama.


...

...

No comments: