Tuesday, February 3, 2015

New pet,Kitty si sugar glider

kenalkan Kitty..ini pet baru aku.cik abg belikan.hehe..sebagai teman katanya..mungkin sebab tak nak aku selalu kacau die kot..hehe

sebenarnya yang die belikan untuk aku tu jantan,nama Bobby tapi Bobby ni liar sangat,suka cakar dan gigit kami.last-last kami gi tukar kat kedai dan ambil yang betina.Kitty ni cik abg yang bagi nama.haha..tapi Kitty ni bukan Hello Kitty tu..yang tu kucing kot,ini macam spesies tupai.

Kitty ni dah masuk 5 hari duduk dengan aku.jadi die dah makin jinak dan tak crabbing lagi.kadang-kadang jee tapi die gigit tak sakit pun.dengan cik abg pun die dah biasa.dah leh cam bau badan kitorang dah.aku selalu bagi makan direct feeding guna jari sebab nak bagi die biasa.so sekarang dah okay.tadi die makan telur rebus.banyak giler dah macam kebuluran.haha.

Kitty ni umurnya masa aku beli 2 bulan.nanti bile die dah besar sikit baru cari pakwe untuk die.baru lah tak lonely kan..hehe..

dalam pic tu  Kitty tengah makan buah mangga.khusyuk tak pandang keliling dah.sedap kot.hopefully dapat jaga Kitty sampai besar dan beranak-pinak.gitu cita-cita nya hahaha...

No comments: