Sunday, June 16, 2013

persekitaran yg tak kondusif


 defining the limits...almost out of limit!!(pix:google)

Dah 3 taun kot aku duk di perantauan ni,,jauh dari negeri indera kayangan kesayangan hati...dan macam-macam orang jugak yang aku jumpa..masa mula start kerja dekat Shah Alam dulu,ada sorang ticer ni duk satu rumah jugak tp die jaga bhg babay..perangan die macam aneh2 je...die memangla tak mesra alam..masa mula-mula lg..and aku takut ngan die..haha..tak tau nape entah..muke takdela garang amat..attotude kot..and lepas aku pindah, setahun lepas tu die kawen..dan pindah jugak..lapang dada semua ticer2 lain..

then,keje kat UM ni,aku duduk dekat Setapak..sewa bilik ngan sorang akak ni..tua setaun dari aku,,keje engineer..die oklaa...rajin gitu..tp jarang sgt masak,,selalu outstation,boleh kata dlm sebulan,1 minggu je kot duk umah..aku duduk berdua je dengan die wlupun rumah ade 3 bilik..so half-half la memasing byr..then,lepas few months, die kene transfer ke pahang..so kene pindah..dan tinggalllah aku sorang-sorang..masa tu.aku rasa best gile..rumah aku yang punya..bermaharajalela la kat situ..sempatla dua bulan feeling heaven-heven,mak dah bising suruh cari housemate..then,setelah di interbiu bagai...aku interbiu ok,,haha..calon yang berjaya adalah cik akak yang lawyer..umur 30-an.tp belum kawen..tengok,,housemate aku semua hebat2..lawyer,engineer..tinggal doktor je yg belum..ceh! 

masuk yang ni..die ok la...ringkaskan jadi W bukan nama sebenar. W ni ok,org utara jugak..so leh geng la cuma ade beberapa sikap die yang aku tak suka..die bukan pembersih..die tak pernah buang sampah, cuci toilet,sapu lantai..asyik aku,aku aku je,,lama-lama aku jadi geram..malas dh nk jadi kuli die..aku pun stop cuci toilet and bilik air..sampai sekarang la bilik air tu berkulat..geram,geram,geram!lantai die tak sapu sebab die pakai selipar dalam rumah..so automati tak rase la berdebu..so aku yang berkaki ayam ni..jadi tukang lap laa...rimas nyee..sampah pulak lepas dah lame sangat,aku sengaja buat malas tak nak buang..buat bodo..last2 die buang jugak..haha..rasakan!sampai sekarang macam tula keadaannya..aku tak tegur,,cuma buat perang psikologi jer,,kadang tu tension sangat..en cendawan la mangsa kena dengar aku bebel-bebel setiap minggu..

taktaula sampi bila boleh bertahan..huhu..W tu ok,,memang ok,,cuma tang tu saja yang den kurang berkenan...dan aku pulak bukan jenis suka marah orang..memang makan hati jela sorang-sorang...semoga lepas ni timbul la kesedaran pada diri die tu..gilos!


No comments: